14 בנוב׳ 2019

צילום באייפון: 5 כללים בסיסיים שיעשו לכם את כל ההבדל

לפני שאתם לוחצים על כפתור הצילום, אנחנו רוצים להמליץ לכם לעצור רגע, כדי להבטיח שהתוצאה הסופית שלכם תהיה באיכות מעולה,  הנה חמישה דברים שכדאי לעשות לפני שמצלמים באייפון


1. נקיון העדשות

אנשים רבים שוכחים שאנחנו אוחזים ב-iPhone שלנו בשביל להתעדכן בחדשות, ברשתות החברתיות, ושימוש שוטף באפליקציות. לא מן הנמנע שכל המכשיר מכוסה בטביעות אצבע שלנו, לכלוך וכתמי שומן.

כמו כן גם עדשות צילום של אייפון רגישות ללכלוך, וההבדל בין תמונה ללא הפרעות חשיפה, או 'מריחה' של קרני אור הוא פשוט נקיון העדשה עם מטלית או בד כותנה פשוט לפני הצילום. זה צעד הבסיסי שצריך לעשות טרם הצילום.

2. מצב לילה - NIGHT MODE

מצב לילה הוא מנגנון שיפור תמונה שמובנה באייפון 11, שנתמך במעבד החדש BIONIC A13. המנגנון קיים בעדשה הרגילה של המכשיר, ועדשת הטלפוטו בדגמי אייפון 11 PRO
מנגנון מצב לילה הוא בעצם חיישן מוגדל שקולט כמות גדולה יותר של אור גם בתנאי תאורה קשים, ולכן התמונות יוצאות ברורות וחדות גם בלילה.

אין צורך להפעיל באופן ידני מצב לילה, מכיוון שהמכשיר מזהה תנאי תאורה חלשים ומפעיל מצב זה באופן אוטומטי. לא מומלץ לכבות מצב לילה באם המצלמה החליטה לעשות בו שימוש.

חשוב לשים לב שלא מצלמים בעדשה זוית רחבה באייפון 11 בלילה או תנאי תאורה קשים מכיוון שעדשה זו לא תומכת במצב לילה, וקרוב לוודאי שהתמונות יצאו מגורענות מאוד ויתכן שגם לא חדות.

3. אחיזה וידיים יציבות

זה נכון שבאייפון יש מנגנון לייצוב תמונה. אבל יחד עם זאת, גם לטכנולוגיה יש גבול, והרבה פעמים תמונות שצולמו יוצאות מרוחות, או לא חדות מספיק. 

הסיבה לכך היא אחיזה לא נכונה במכשיר בזמן הצילום. במצב בו המשתמש אוחז באייפון בצורה שאינה נוחה לו, הוא באופן טבעי לא ישמור על יציבות, והידיים שלו ירעדו, מה שיגרום לאיכות נמוכה ולתוצאות לא רצויות.

בתנאי שמש, מהירות התריס גבוהה ולכן גם אם לא היינו יציבים, עדיין התמונה תהיה חדה. אך ההמלצה שלנו היא בכל מקרה תמיד לקחת נשימה, לנסות לייצב את היידים באחיזה נוחה, וברגע הכי מתאים פשוט רק לרגע בכפתור הצילום בעדינות, נסו לא צריך להזיז את המכשיר בזמן הנגיעה בכפתור הצילום.

בצורה הזו תבטיחו צילום באיכות מקסימלית לאורך כל שעות היום. הייתרון של תמונות באיכות גבוהה היא שאחר כך ניתן לערוך אותן בתוכנות מקצועיות כמו PHOTOSHOP, וגם בעורך התמונות המובנה באייפון, או אפילו פילטרים באינסטגרם יראו טוב יותר על תמונות שצולמו ביציבות מלאה.

4. קומפוזיציה - סידור האובייקטים בפריים

זה נכון, לא כולם צלמים מקצועיים. אבל דבר אחד בטוח, שכל אחד, גם ללא ידע רב, מסוגל להפיק ממצלמת האייפון תמונות באיכות טובה למדיי.

המנגנון האלקטרוני דואג כמעט לכל, לתנאי חשיפה, לכל הפרמטרים של הצילום. אחד הדברים שאנחנו הצלמים צריכים לעשות, זה להחליט מה להכניס לפריים - קומפוזיציה.

ללמד יסודות צילום בכמה משפטים זה בלתי אפשרי, אבל כן אפשרי זה להסביר לכם - אילו שמצלמים באייפון, שחשוב לשים לב שאנחנו מוודאים שהאובייקט צילום שלנו נמצא במרכז הפריים, השוליים מהצדדים זהים,  האובייקט במרכז הפוקוס, מואר וברור 

נסו לחלק את מסך הצילום ל9 ריבועים שווים, ולחשוב איך אתם מסדרים את האובייקטים בכל חלק מתוך הפריים הכולל. עשו מספר נסיונות שבכל נסיון תפסו זווית שונה מהאובייקט המרכזי שלכם, אתם תגלו אחר כך כמה משמעותי ונחוץ זה היה.

5. עריכת התמונות לאחר הצילום

זה בעצם השלב האחרון. התמונות שצילמנו, הם תוצאה של מחשבה. אבל תמיד אפשר לשפר אותן עוד קצת, העריכה מאפשרת לנו לחתוך תמונה שבה אנחנו רוצים למקד אותה על איזור מסויים בה.

במצבים בהם התמונה מעט חשוכה, העריכה מאפשרת לנו להבהיר אותה, להדגיש את הצללים. עוד ניתן לבצע באמצעות עריכה: הדגשת הצבעים, סטורציה, ושינוי הניגודיות בתמונה. אפשר גם לעשות תיקונים מתקדמים באם גילינו בסוף שהתמונה לא חדה מספיק.

כמובן עריכה לאחר צילום לפעמים היא הכרחית אך לא כדאי להסתמך עליה מראש, ניתן להיעזר בה לאחר צילום כמובן. 

שימוש בפילטרים הוא יכול להוסיף לתמונה, אך חשוב לזכור שלא תמיד חייבים להשתמש בפילטר. בסופו של דבר התמונות שלנו יכולות להיות מרשימות מספיק גם ללא שימוש בפילטר. פילטר כשמו כן הוא, מסנן שעושה מה שהוא רוצה - ולא בהכרח רצה הצלם לעשות. תהיו אתם הפילטרים של עצכם בזמן הצילום.

סיכום

הצגנו לפניכם כמה כללים וצעדים בסיסיים שכדאי להתחיל ליישם בזמן הצילום, נסו להתאמן עליהם, ותגלו שככל שתנסו יותר, ככה תרכשו נסיון ומיומנויות חדשות של צילום, בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה