15 בנוב׳ 2019

מה ההבדל בין IPHONE XS ואייפון 11 PRO? חובת קריאה

ננסה לענות על השאלה הכי חשובה, איזה מכשיר סלולרי כדאי לרכוש, אייפון XS משנת 2018 או אייפון 11 PRO? נציג לפניכם את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם

1. מימדים חיצוניים

אייפון XS שיצא בשנת 2018
המימדים החיצונים של מכשירי האייפון זהים למעט העובי שהוא 8.1 מ"מ באייפון 11 PRO לעומת XS שבו העובי הוא 7.7 מ"מ. כלומר המכשיר החדש של APPLE עבה יותר.
בהיבט של המשקל אייפון XS קל יותר ב-10 גרם בלבד מאייפון 11 PRO, שזה הבדל מינורי וחסר חשיבות.

2. מסך זהה לחלוטין

גודל המסך והצורה שלו זהים לחלוטין, באייפון החדש עוצמת התאורה גבוהה יותר 800nits לעומת 650nits באייפון הקודם XS, אבל חשוב לזכור שאילו רק נתונים מספריים, בפועל התמונה החיצונית שמתקבלת היא יפה מאוד, עם כל השיפורים באייפון 11 PRO עדיין קשה להבחין ביתרון של המסך באייפון החדש
חדות המסך נשארה זהה מאחר והרזולוציה גם כן לא השתנתה.

3. מצלמה אחורית

במצלמה האחורית נוספה עדשה נוספת, עדשה זוית רחבה, כעת ישנם 3 עדשות לאייפון 11 PRO, במקום 2 עדשות כמו באייפון XS קודמו, העדשה הזו שימושית לצלמי נוף, טבע ופחות שימושית לצילומי פורטרייט או צילום לילה. תוספת העדשה למצלמה האחורית רק אומר שתצטרכו כמובן לספק הגנה עבור אייפון 11

4. מצלמה קדמית

המצלמה הקדמית שודרגה, כעת החיישן מסוגל  לצלם באייפון 11 PRO, תמונות ברזולוציה של 12 מגה פיקסל, וזאת לעומת 7 מגה פיקסל באייפון XS, כמו כן נוספה יכולת של המצלמה הקדמית לצלם וידאו ברזולוציה של UHD לעומת 1080P בלבד בדגם הישן יותר XS.

אייפון 11 PRO חדש עם קופסא מקורית של APPLE
אייפון 11 PRO שיצא בסמטמבר 2019

5. מעבד

המעבד באייפון 11 PRO, מעבד BIONIC A13, הוא מעבד עם דור חדש יותר מסדרת 7nm+, הוא מספק 20% יותר ביצועים לעומת קודמו A12 באייפון XS, כמו כן הוא חסכוני יותר ויעילותו בחיסכון בחשמל טובה יותר ב-40% לעומת A12.
זה מסוג ההבדלים שלא בהכרח באים לידי ביטוי בצורה גלויה בשימוש רגיל ויום-יומי של המשתמש הרגיל, יותר במבחני ביצועים ושימוש באפליקציות בעלי צריכת משאבים גבוהה.

6. מחיר

המחיר של המכשיר החדש אייפון 11 PRO מתחיל בסביבות 3,950 ש"ח, בעוד המכשיר הקודם ניתן למצוא במחיר נמוך יותר ב-500 או 700 ש"ח.  ההבדל בינהם הוא לא משמעותי מאחר וירידת הערך במכשירים מתוצרת APPLE היא בשיעור נמוך יחסית.


שורה תחתונה

ההבדל בין המכשירים בעיקר בא לידי ביטוי ביכולות הצילום שלו, העדשה החדשה שנוספה למצלמה האחורית והשדרוג ביכולות המצלמה הקדמית. 

עלות ותועלת: הבדלי המחירים בין אייפון XS ל-IPHONE 11 PRO זניח, ותמורת 700 ש"ח תעדיפו לקבל את כל היתרונות שיש והשדרוגים שנוספו.

שקלול מכלול ההבדלים: יכולות הצילום, מעבד, נתוני המסך (לפחות על הנייר), הבדלי המחיר הזניחים אנחנו מוצאים להמליץ על רכישת האייפון החדש והאחרון מבית APPLE שהוא iPhone 11 PRO.

באם יש ברשותכם אייפון XS אנחנו ממליצים לכם להשאר איתו ולהנות ממנו, כדאיות השדרוג במקרה הזה היא נמוכה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה